May 16, 2021

Nowości, testy, galeria

Kiedy pierwsza generacja Range Rovera Evoque została wprowadzona na rynek w 2011 roku, charakteryzowała się najbardziej zaawansowaną stylistyką w tamtym czasie. Pomimo upływu dekady design samochodu dalej się podoba, a face lifting z 2015 roku jeszcze bardziej zdystansował model od konkurencji w swojej klasie.

Land Rover Range Rover Evoque (tak brzmi jego pełna nazwa) oferowany był w trzech wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowej, 5-drzwiowej oraz jako kabriolet. Auto nie jest tylko kolejnym kompaktowym SUV-em na rynku, ale wzorem dla swojej kategorii i kwintesencją miejskiego, luksusowego połączenia osobówki z samochodem terenowym. W 2018 roku światło dzienne ujrzała nowa generacja modelu – Evoque II.

Design

Z zewnątrz, 3-drzwiowy Evoque charakteryzuje się typowym dla marki wzorem grilla i nowymi reflektorami z pełnym oświetleniem LED. Przeprojektowane zostały również zderzaki. Evoque 2015 był oferowany z trzema nowymi wariantami kół z lekkich stopów. W przypadku grilla, w wersji standardowej zastosowano dwie poziome linie, natomiast dla poziomu wykończenia Dynamic zainstalowano kratę z sześciokątnymi oczkami.

Wersja 5-drzwiowa oferuje dobrą ilość miejsca dla pasażerów z przodu. Szeroko otwierane drzwi z tyłu pozwalają wygospodarować miejsce dla trzech osób. Samochód posiada 8-calowy, dotykowy interfejs z podwójnym ekranem i nawigacją opartą na HDD.

Silniki

Land Rover Evouqe był napędzany przez dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 240 koni lub przez jeden z czterech motorów wysokoprężnych w przedziale mocy 150-190 KM. Samochód dostępny był z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła. 3-drzwiowa wersja eD4 z napędem na przednie koła charakteryzuje się najniższym poziomem emisji spalin, jaki kiedykolwiek osiągnął Land Rover, wynoszącym zaledwie 109g/km. Gamma jednostek napędowych wyróżnia się poprawną oszczędnością paliwa. W zależności od wersji i silnika, jednostka była standardowo łączona z 6-biegową skrzynią manualną lub 9-biegową skrzynią automatyczną.

Samochody nowe