September 8, 2024

Nowości, testy, galeria
miernik lakieru

W kontekście zakupu samochodów używanych, zarówno od komisów, jak i od osób prywatnych, niezmiernie istotne jest dokładne sprawdzenie stanu technicznego pojazdu. Jednym z najważniejszych aspektów jest grubość lakieru, która może świadczyć o historii napraw blacharsko-lakierniczych. Tester lakieru to narzędzie, które zyskuje coraz większą popularność wśród kupujących, ponieważ pozwala na weryfikację stanu powłoki lakierniczej bez konieczności wizyty w warsztacie.

Funkcje i zalety testerów lakieru

Nowoczesne mierniki grubości lakieru oferują szeroki zakres funkcji, które znacznie ułatwiają ocenę stanu pojazdu. Podstawowym zadaniem tych urządzeń jest pomiar grubości warstwy lakieru, co pozwala na wykrycie ewentualnych napraw blacharsko-lakierniczych. Grubość lakieru powinna być jednolita na całej powierzchni karoserii w samochodach, które nie miały poważnych uszkodzeń. Różnice w grubości mogą świadczyć o przeprowadzonych naprawach, co jest ważnym sygnałem dla potencjalnego nabywcy.

Niektóre z bardziej zaawansowanych modeli mierników oferują dodatkowe funkcje, takie jak:

  • Kolorowe wskaźniki, które ułatwiają interpretację wyników (zielony – brak uszkodzeń, żółty – drobne naprawy, czerwony – poważne naprawy).
  • Pomiar na różnych typach podłoży, w tym stalowych, ocynkowanych oraz aluminiowych.
  • Sondy na przewodzie, umożliwiające dostęp do trudnodostępnych miejsc.
czujnik grubości lakieru

Zasada działania miernika grubości lakieru

Mierniki lakieru (https://shiningcar.pl/mierniki-lakierow) działają na zasadzie pomiaru odległości między sondą a powierzchnią metalową pod warstwą lakieru. Użytkownik przykłada urządzenie do karoserii, a miernik wykonuje dokładny pomiar grubości powłoki. Standardowe modele umożliwiają pomiar na stalowych i ocynkowanych podłożach, natomiast bardziej zaawansowane wersje są przystosowane także do pracy z aluminium, co jest istotne w kontekście nowoczesnych samochodów.

Kluczowym elementem w procesie pomiaru jest odpowiednie przygotowanie powierzchni, które ma być badane. Powierzchnia musi być czysta, aby uniknąć zafałszowania wyników przez zanieczyszczenia.

Rodzaje czujników lakieru

Na rynku dostępne są różne rodzaje mierników lakieru, które można podzielić na dwie główne kategorie:

Czujniki z wbudowaną sondą:

  • Łatwe w transporcie i obsłudze.
  • Pozwalają na wygodny pomiar jedną ręką.
  • Mogą mieć trudności z pomiarem w trudno dostępnych miejscach.

Czujniki z sondą na przewodzie:

  • Umożliwiają dokładne pomiary w trudno dostępnych miejscach.
  • Zwykle są bardziej precyzyjne i czułe.
  • Wymagają dwóch rąk do obsługi, co może być mniej wygodne.

Wskazówki dla użytkowników testerów lakieru

Korzystanie z testerów lakieru wymaga pewnej wiedzy i umiejętności, aby uzyskać wiarygodne wyniki. Oto kilka wskazówek, które mogą być przydatne:

  • Przygotowanie powierzchni: przed pomiarem należy dokładnie oczyścić powierzchnię, aby uniknąć zafałszowania wyników.
  • Sprawdzanie różnych miejsc: należy przeprowadzić pomiary w różnych miejscach na karoserii, aby uzyskać pełny obraz stanu lakieru.
  • Interpretacja wyników: ważne jest zrozumienie, co oznaczają różnice w grubości lakieru i jakie mogą być tego przyczyny.

Użycie miernika lakieru samochodowego jest nieocenione w procesie zakupu używanego pojazdu, ponieważ pozwala na weryfikację stanu technicznego karoserii i wykrycie ewentualnych napraw, które mogą wpływać na wartość i bezpieczeństwo samochodu.

Do samochodu